Två brandmän döda i Dalarna – hur kunde jag missa det??

När jag såg artikeln dyka upp bland Googles svar trodde jag först inte att det var sant. Men sen tog antingen min cynism eller min nyfikenhet över och jag klickade på länken.

Brandmän i dödsolycka – Expressen

Den 12 juli 2012 hade Sverige sina 2 första LODD:s (Line Of Duty Deaths) sedan 2003. Och dagen efter så postade jag ett jävla ICA Maxi-bingo. Jag är en knöl.

Av min utbildning på MSB och mitt umgänge med amerikanska brandmän på Fejan visste jag att det inte är ett direkt ofarligt yrke vi pratar om. När olyckan inträffade låg jag förmodligen och sov som en död. Om jag inte desperat försökte läsa in alla högskolepoäng jag behövde för att få studiemedel och som släpat efter sedan 2011. Om inte min laptop varit trasig hade jag antagligen sett det direkt, men nu var så inte fallet. Upptagen med att gneta ihop pengar till mat och hyra och med att oroa mig för att inte få ihop dem.

Harri och Tobias blev 43 och 32 år gamla. Även om jag inte kände dem så gråter jag nu när jag tänker på deras kollegor, familjer och vänner.

Vila i frid, mina bröder//Savox, blivande brandingenjör

Den enda låt jag kom på i hastigheten.

Det här inlägget postades i brandmän, media, räddningstjänst och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

